Hop til indhold

Tidspunkt: 8. november kl. 16-16.40.

Oplægsholdere: Nina Blaabjerg og Mads Middelboe Rehder.

Målrettet til: Ledere og ressourcepersoner i grundskolen.

Om oplægget

I dette inspirations- og forskningsoplæg vil vi dele vores erfaringer i forhold til, hvordan fælles indsatser bæres af hele skolen og ikke blot af enkelte lærere.

Vores erfaringer tager afsæt i en 3 årig følgeforskningsperiode fra Rødovre Kommune. Selvom jeres kommune og skoler er helt unikke, præcis som vores er, så tror vi på, der vil være noget for jer at hente i vores erfaringer - både de gode og de ikke så vellykkede.

Vi vil komme ind på og lægge op til refleksion over, hvordan vi arbejder med at omsætte følgeforskningen til praksis. 

Om oplægsholderne

Nina Blaabjerg

Nina Blaabjerg er uddannet skolelærer. Hun har arbejdet som Teknologi og innovationslærer og Teknologi og innovationsvejleder siden 2018.

Hun sad med i udviklingsgruppen for faget Teknologi og innovation, som blev udviklet og vedtaget i 2017 af Rødovre kommune kommunalbestyrelse.

Hun har siden 2020 arbejdet som skolekonsulent på TekX, der er Rødovre kommunes fælles teknologi eksperimentarium for børn og unge i Rødovre.

Mads Middelboe Rehder

Mads Middelboe Rehder er lektor, ph.d. på Københavns Professionshøjskole, Institut for Læreruddannelse. Som en del af forskningsprogrammet Digitalisering i Skolen (DiS) forsker han i teknologiforståelse og digitalisering i skole og læreruddannelse.

Mads har været projektleder flere projekter om teknologiforståelse i såvel skole og som på læreruddannelse, herunder projektleder på forskningsindsatsen i Teknologi og Innovation i Rødovre Kommune.

Han fokuserer i sin forskning på elever, studerende og lærers oplevelser af og erfaringer med undervisning i teknologifaglighed med etnografiske metoder og vil i oplægget præsentere fund for forskningsindsatsen i Rødovre Kommune.   

Sidst opdateret: 28. september 2023